مدیر یا مدیران آپارتمانها مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش سوزی بیمه نمایند. در صورت عدم اقدام و بروز آتش سوزی، مدیر یا مدیران مسئول جبران خسارت وارده می باشند.
طبق این ماده قانونی، مدیر ساختمان که از سوی مالکان برای اداره امور ساختمان انتخاب میشود و کتبا” یا عملا” این مسئولیت را میپذیرد، مسئولیت دارد کل ساختمان را در مقابل حادثه آتشسوزی نزد یکی از شرکتهای بیمهگر، بیمه کند.
مدیر بیمسئولیت باید خسارت را جبران کند:
نص صریح ماده 14 قانون تملک آپارتمانها، مدیری که به این وظیفه عمل نکند را مسئول جبران خسارات وارده به مالکان یا ساکنان میداند؛ این مسئولیت اگر چه از نوع کیفری نیست یعنی مجازات ندارد ولی این حق را برای مالکان ایجاد میکند که علیه او به دادگستری مراجعه و خسارتهایی که در اثر آتشسوزی به مال آنها وارد شده است را مطالبه کرده و خسارت دریافت کنند.
تدبیر امروز ؛ رفاه فردا